2011 Predictions: NL East


Vandaag start ik een serie van acht posts waarin ik vooruit kijk naar de verschillende playoff races in elke division en om de Wild Card van beide leagues. Op basis van de polls uit de serie ’30 teams in 30 days’ beschrijf ik hoe jullie verwachten dat de races zullen verlopen. Daarnaast zal ik mijn eigen mening geven. We beginnen net als in de serie ’30 teams in 30 days’ met de National League East.

Playoff race
Er lijkt, dankzij het aantrekken van Cliff Lee door de Phillies, weinig twijfel over de playoff race in de NL East. 88% van jullie verwacht dat de Phillies met een starting rotation met daarin Halladay, Lee, Oswalt, Hamels en Blanton hun division zullen winnen. Het zou eigenlijk een schande zijn als zij met deze rotation en hun sterke lineup (o.a. Howard, Utley en Rollins) niet op de eerste plaats in de NL East zouden eindigen. De Braves lijken de grootste concurrent van de Phillies in de strijd om de titel in de division. 57% van jullie verwacht dat de Braves op de tweede plaats zullen eindigen (op de Wild Card race kom ik later terug). Met een rotation die bestaat uit Lowe, Hudson, Hanson en Jurrjens, een jonge sterke bullpen en een lineup met daarin Chipper, Heyward, Uggla en rookie Freeman zien ook de Braves er sterk uit in 2011.


De middenmoot
Van de drie overgebleven teams kregen de Nationals van jullie de meeste stemmen voor de derde plaats in de NL East. Het aantrekken van Werth en Laroche zou er volgens 28% van jullie voor moeten zorgen dat de Nationals van de vijfde plaats in 2010 kunnen stijgen naar de derde plaats in 2011. Ik verwacht zelf dat het wegvallen van Adam Dunn en Josh Willingham en de blessure van Stephen Strasburg een te groot verlies is voor de Nationals om de stap naar de derde plek te winnen. De Marlins, van wie het grootste deel van jullie (44%) verwacht dat zij op de vierde plaats zullen eindigen, zie ik met hun sterke pitching en jonge, talentvolle slagploeg op de derde plaats eindigen.

Bodem
Net als 32% van jullie verwacht ik dat de Mets laatste zullen worden in deze division (27% van jullie stemde op de vierde plaats). De Mets hebben naast Johan Santana geen topstarter, te veel sterren kampen te vaak met zware blessures en er is te veel rumoer rondom ‘the Amazings’. De eigenaars, de Wilpons, zijn op dit moment verwikkeld in een rechtszaak rondom de frauduleuze praktijken van investeerder Bernie Madoff. Er is een nieuwe GM en een nieuwe manager en er is de langstlopende soap in honkbal: de Oliver Perez show. De pitcher die een groot contract tekende, maar vervolgens absoluut niet presteerde. Hij werd naar de bullpen gestuurd, maar ook daar mislukte hij. Uiteindelijk eindigde hij het seizoen bij het Triple-A team van de Mets in Buffalo. Hij wil zelf graag een nieuwe kans om zich te bewijzen, dat zal opnieuw voor veel afleiding zorgen bij de Mets. Net als de terugkeer van K-Rod, die vorig jaar geschorst werd, omdat hij zijn schoonvader neergeslagen had. Sterspeler David Wright gaf in een interview een aantal weken terug al aan dat hij verwacht dat alle beslommeringen rondom de Mets voor veel afleidingen zullen zorgen en dat ze terug te zien zullen zijn in het win-loss record van de Mets.

Predictions
Hieronder heb ik in een tabel jullie visie en mijn eigen visie uitgedrukt in de stand. Ik heb zelf, naast mijn voorspelling voor de stand, ook een voorspelling gedaan van de Win-Loss records van de teams. Het zijn ruwe schattingen, die alleen gebaseerd zijn op mijn verwachtingen. Misschien is het leuk als jullie in een comment laten weten welke eindstand (met records) jullie verwachten. Aan het eind van het seizoen kunnen we dan terugkijken om te zien wie er het dichtste bij zat.

ABC lezers All Bases Covered W-L Record
1e Phillies Phillies 103-59
2e Braves Braves 92-70
3e Nationals Marlins 86-76
4e Marlins Nationals 78-84
5e Mets Mets 75-87

Over sebvisser
Baseball player and bachelor in Sports Marketing. Trying to help Dutch baseball fans keep up with the news in Major League Baseball

Geef een reactie

