ABC’s Hall of Fame selections


Hall of Fame week is achter de rug. 2011 is begonnen en alle schrijvers die mochten stemmen, hebben hun stemformulieren ingeleverd. Ook de lezers van All Bases Covered hebben gesproken. In de poll konden jullie stemmen op de spelers van wie jullie vonden dat zij in de Hall of Fame thuis horen.

ABC’s 2011 Hall of Fame class
Twee spelers werden door jullie de Hall of Fame in gestemd. De eerste speler was – uiteraard! – Bert Blyleven. Hij ontving 100% van jullie stemmen en werd dus unaniem verkozen. Overigens is geen enkele speler ooit unaniem gekozen voor de Hall of Fame. Rickey Henderson kwam daar erg dichtbij, maar er was een schrijver die niet op hem stemde.

De tweede speler die door jullie werd gekozen is Roberto Alomar. De legendarische tweede honkman ontving van 82% van jullie een stem. De kans lijkt groot dat ook de BBWAA deze twee spelers dit jaar de Hall of Fame in stemt, aangezien zij vorig jaar beiden minder dan 10 stemmen te kort kwamen.

Barry Larkin miste met 63% maar net zijn selectie. Jeff Bagwell was de volgende op de lijst met 45%. Achter hem zaten vier andere eerste honkmannen. Don Mattingly en Tino Martinez ontvingen van 36% van jullie een stem en op Mark McGwire en Fred McGriff werd (net als Brett Boone en Juan Gonzalez) door 27% van jullie gestemd. De volgende spelers ontvingen geen stemmen en hoeven volgens de lezers van ABC niet terug te keren op de ballot: Jack Morris, Dave Parker, Dale Murphy, Harold Baines, Kevin Brown, Lenny Harris, Bobby Higginson, Charles Johnson, Raul Mondesi en Benito Santiago. De overige spelers kregen van meer dan 5% van jullie een stem en zouden van jullie dus terug mogen keren op de ballot van 2012.

Mijn stemmen
Ik mag natuurlijk niet stemmen, maar als ik dat wel had mogen doen had ik aan zes spelers mijn stem gegeven. Net als jullie ben ik van mening dat Blyleven en Alomar dit jaar verdienen om toe te treden tot de Hall of Fame. Andere spelers die wat mij betreft een stem verdienen zijn Barry Larkin, Edgar Martinez, Tim Raines en Jeff Bagwell. Larkin was eigenlijk de eerste van de grote groep korte stops, die naast hun verdedigende kwaliteiten, bekend stonden om hun knuppel. Edgar Martinez was de beste aangewezen slagman ooit, Raines een van de beste lead-offs en honken stelers ooit en Jeff Bagwell was een van de beste spelers in zijn tijdperk. Hieronder heb ik in een tabel aangegeven welke spelers mijn stem kregen, welke spelers volgens mij niet in de Hall of Fame thuis horen en welke spelers wellicht in de toekomst mijn stem zouden kunnen krijgen. In deze laatste categorie heb ik ook de spelers met een dopingverleden geplaatst. Ik ben er nog niet uit of ik vind dat zij, ondanks hun gebruik van steroids, een plaats verdienen.

Ja

Nu niet, misschien later Nee
Bert Blyleven Jack Morris Dale Parker
Roberto Alomar Lee Smith Harold Baines
Barry Larkin Mark McGwire Carlos Baerga
Edgar Martinez Alan Trammell Brett Boone
Tim Raines Fred McGriff Kevin Brown
Jeff Bagwell Don Mattingly John Franco
Dave Murphy Lenny Harris
Juan Gonzalez Bobby Higginson
Marquis Grissom Charles Johnson
Tino Martinez Al Leiter
John Olerud Raul Mondesi
Rafael Palmeiro Kirk Rueter
Larry Walker Benito Santiago
B.J. Surhoff

Aanstaande woensdag wordt bekendgemaakt welke spelers door de leden van de BBWAA de Hall of Fame worden ingestemd. All Bases Covered houdt je uiteraard op de hoogte!

Over sebvisser
Baseball player and bachelor in Sports Marketing. Trying to help Dutch baseball fans keep up with the news in Major League Baseball

One Response to ABC’s Hall of Fame selections

  1. Pingback: Hall of Fame ballot: First year candidates « All Bases Covered

Geef een reactie

